Websites

SAAB doet de digitale elandproef

Het Zweedse bedrijf Acne Digital maakt furore met hun multimediale producties voor gerenommeerde bedrijven. Het reclamevakblad Adformatie van 5 november jongstleden verwoordt get als volg: "Vraag een Nederlandse online creatief wie nu "top of the bill" is in zijn business en hij of zij noemt de naam van dit Zweedse bedrijf".
Op de site van Acne Digital staat een fraaie presentatie voor het automerk Saab, waarmee moet worden aangetooond hoe veilig deze auto is onder de verschillende omstandigheden het jaar door. Hierbij een schermafbeelding van deze presentatie:



Kijk maar eens op het volgende adres. Een fraai spel met pop-ups

Saab - Change Perspective

Bron: Adformatie 45, 05-11-2009

Gestilleerde trofee

Vlaemsch ( ) is een groep ontwerpers, gevestigd in België en Zwitserland. Zij werken in opdracht voor meubelfabrikanten en architecten,maar om de zoveel tijd stellen zij zichzelf een opdracht.Dit jaar was die opdracht Big-Game. Doelwas om de codes, die de bourgeois meubels bepalen, te herinterpreteren. De elandtrofee is een onderdeel van deze serie: een moderne, ietwat abstracte vorm van een trofee, uitgevoerd in triplex. "Wij wilden een speciale vorm, om het drama, dat altijd kleeft aan het ontstaan van zo'n trofee, te verlichten, namelijk het doodschieten en vullen van het hoofd".



Meer achtergrondinformatie:
Vlaemsch

Deze tip kwam van Annelies Kieboom, die in Utrecht in de etalage van een designwinkel deze trofee te koop zag staan.

The Ark Project

The Ark Project is een boek, waarin het Bijbelverhaal van de Ark van Noach wordt uitgebeeld aan de hand van illustraties van dieren van artiesten van over de hele wereld. Het boek is 9 september van dit jaar officieel verschenen.

Eén van de illustratoren is Sandra Juto, grafisch ontwerper in Göteborg, Zweden. Zij maakte een tekening van de eland.



Meer informatie over het Ark Projekt:
THE ARK PROJECT

Meer informatie over Sandra Juti:
Start : sandra juto

Olle's droom

De Zweedse wintersportgebieden Are en Östersund dromen over het organiseren van Olympische Winterspelen. Het reclamebureau Lemon Scented Tea heeft een fraaie campagne bedacht om de kandidatuur onder de aandacht te brengen. Deze campagne draait onder andere om Olle, die al jaren droomt om als mascotte te mogen optreden en hij bereidt zich hier grondig voor. Hij wil zich als eland presenteren. Je kunt zijn voorbereidingen voor de verkiezing als mascotte zien op de bijzonder fraaie website fitforthewintergames.nl/?utm_campaign=visitsweden#/ollesdroom/
Hieronder twee stills uit het bijbehorende filmpje, met heel veel eland elementen.





De website is gemaakt door Oberon Interactive. De gegevens komen uit de Adformatie.